Başarılı Bir Ürün Lansmanının 8 Temel Elemanı

By
In Blog

Başarılı Bir Ürün Lansmanının 8 Temel Elemanı

Hayatımızda yaptığımız her proje istediğimiz gibi çalışmayabilir, ve biz neden projemizin bomba etkisi yaratmadığını anlamaya çalışırız.

Başarılı Bir Ürün Lansmanının 8 Temel Elemanı

Geçtiğimiz günlerde verdiğimiz bir eğitim kendi stratejilerimiz ile alakalı olarak firmaya geri bildirimde bulunmamız istendi. Bu noktada başarılı bir ürün oluşturmaları için 8 farklı temel öğeyi analiz ederek bir çerçeve oluşturduk. Bu öğeleri, ürün lansmanı ve marka uzmanları ile de değerlendirerek şekillendirdik.

Başladığımız bir iş veya bir ürün elimizde olmayan sebeplerden eğer başarısız olursa, bunun genelde 1’den 8’e kadar sebebi vardır. Güzel haber ise, bunlar için beklememiz gerekmiyor, işi başlatmadan önce çift kontrol ile gidilecek olan 8 madde, sorunların başlamadan bitmesine veya en aza inmesine yardımcı oluyor.

İnsanlar: Doğru potansiyelleri hedeflediniz mi? Eğer ürününüzü sunmak için yanlış müşteri kitlesini seçtiyseniz, ürününüzün ne kadar harika olduğu pek önemli değildir. Bu bizde de oturmuş bir tabir olan müslüman mahallesinde salyangoz satmaya benzer.

Problem: Potansiyel problemi, insanların anlayacağı dilden açıkça ifade edebiliyor musunuz? Doğru ürün işin sadece bir parçasıdır, ürün ihtiyaçlarla, korkularla yada arzularla bağlantılandırılabilir mi? Anlamlandırmak için, ihtiyaca bir fayda olarak cevap verilmesi gerekir. Steve Jobs bizi Iphone’la tanıştırana kadar kimse fotoğraf makinası, telefon ve müzik çalara ayrı ayrı bağlı olduğunun farkında değildi.

Sözler: Sizden istenileni, bir geleceğin canlı görüntüsünü, yani ürününüzün getireceği dönüşümü çizdiniz mi? Bu tamamen resim kitabındaki noktaları birleştirmek gibidir. Beklentileri karşılayın, ürününüz sorunları çözecek mi, ve ürününüzü kullandıktan sonra insanların hayatlarının neye benzeyeceğini şimdiden gösterin.

Konum: Kendinizi, hedeflerine ulaşmalarına yardımcı olabilecek otoriter bir rehber olarak konumlandırdınız mı? Eğer iletişiminiz olan insanlara, ürününüzün onların problemlerini çözeceğini ikna edebildiyseniz, gerisi önemli değildir. Güven, herhangi bir ürün lansmanı için çok önemlidir. Onaylanmak yardımcı olabilir ama hiçbirşey doğrudan insanların güvenini kazanmak kadar iyi değildir.

Plan: İnsanları hedeflerine götüren takip edebilecekleri bir plan paylaştınız mı? Bazen bu çok basittir. Ürünü al ve kullan! Bazen bu zorlu bir süreç olabiliyor. Açıkça dile getirilen bir plan ürünün ve ürününüzün onlara nasıl yardımcı olabileceğini görme imkanı sağlar.

Alan: Karşı konulmaz, kafa karıştırmayan bir teklif hazırladınız mı? Problemler, sözler, konumunuz ve planınız teklifinizin içeriğini oluşturur, ama alanınız tarzınızı ve aldığınız yaklaşımı temsil eder. Bazı alanlar bazı izleyiciler için uygun değildir ve itibarınız zayıftır. Bunu şöyle de yorumlayabiliriz. Alanınız sadece teklif değildir bu bir uyumdur. Eğer eksik birşey yaparsanız satışı kaybetme ihtimaliniz olur.

Fiyat: Ürününüzün fiyatı, pazarınız için doğru fiyat mı? Fiyatlandırma üzerinde iyi düşünülmelidir. İnsanlar 10 TL ‘ye almayacakları şeyleri 100 TL ‘ ye alabilirler. Önemli olan, doğru fiyatı sabitlemek başarı için çok önemlidir. Fiyat, sadece parasal değeri ifade eder. Piyasaya çıkmadan önce, ürününüzün değerini bildiğinizi düşündüğünüz her şeyi yeniden öğrenmek kritik önem taşır.

Mekan: Pazarlama çabalarınız doğru potansiyele ulaşıyor mu? Hiçbir şey, kitlenize ulaşamayan, onları ilgilendirmeyen veya üye olmayan reklamcılık israftan başka birşey değildir. Sekizinci unsurun sizin için çalıştığından emin olun, yoksa çabalarınızın geri kalanı zayıf kalacaktır.
Zorlu süreçler, analizlerle, prototip hazırlıkları derken, bu 8 unsuru gerçekleştirerek başardık!

 

Diğer yazılarımız için TIKLAYINIZ…

Recommended Posts

Yorumlar