Dengeli Puan Kartı

By
In Blog

Dengeli Puan Kartı

Stratejinizi Gerçekleştirmek için Çalışanları Motive Etmek

Neyi ölçerseniz onu elde edersiniz.

“Neyi ölçerseniz onu elde edersiniz” deyişini duymuş olmalısınız.

Dengeli Puan Kartıdenge, yönetimin birçok alanında geçerli olan bir şeydir – insanların hedeflerini belirlerseniz ve onları bu hedeflere ulaştıklarında ödüllendirirseniz, çoğu zaman bunları gerçekleştirmek için ellerinden geleni yapacaktır.

Prensipte kulağa oldukça hoş gelse de pratikte yıkıcı olabilir: Sorunlardan biri, diğer önemli alanlarda ilerlemeyi ölçmekten (personelin memnuniyeti gibi) finansal sonuçların ölçülmesinin çok daha kolay olmasıdır. Bu durum finansal ölçüye aşırı bağımlılığa neden olur. İkinci bir sorun da, insanlar, zor durumda olan hedefleri karşılamak için diğer faaliyetleri tamamen bırakacaklarıdır – bunun nedeni, esnek hedeflerin belirlenmesinin bir parçası olmasıdır.

Birlikte ele alındığında, bu, organizasyonların çabalarını kısa vadeli finansal sonuçlara odakladıkları anlamına gelir; aynı zamanda işlerinin temelleri atılır, ihmal edilir.

Bu noktada “Dengeli İşletme Puan Kartları” fikri önem kazanır – bu fikir büyük departmanlardan küçük takımlara tüm organizasyonunun performansını arttırma aracıdır. Dengeli Puan Kartı veya Ağırlıklı Puan Kartı, performansı entegre bir şekilde ölçmenize ve geliştirmenize yardımcı olur.

 

Teoriyi Anlamak

Harvard Business School’tan Robert Kaplan ve bir BT danışmanlık firması kurucusu David Norton tarafından 1990’lı yılların başında geliştirilen bu yönetim sistemi birçok organizasyona ve birçok sektörde büyük başarı ile uygulanmıştır.

Daha önce de söylediğimiz şeyleri ayrıntılı bir şekilde ortaya koyan şirketler, geçmişteki başarısını ölçmek için finansal ölçümler yaptılar. Bu dar yaklaşımdaki problem, tüm iş süreçleri veya operasyonları, Yatırım Getirisi (ROI) veya Hisse Başına Kazanç (EPS) gibi alt satırdaki finansal önlemlere doğrudan katkıda bulunmamaktadır.

Örneğin, işletme masraflarını % 5 oranında azaltmak için bir hedefiniz varsa, müşteri destek çağrılarını beş dakika veya daha kısa bir süreye sınırlam

ak için hedef belirleyebilirsiniz; verimliliği artırmak ve doğrudan maliyeti azaltmak için tasarlanmıştır. Bununla birlikte, müşteri memnuniyeti azalarak müşteri kaybı, gelir kaybı ve buna benzer kayıplara yol açabilir. Bunun anlamı, iyi anlamı finansal objektifin fiilen şirketin genel performansını zayıflatabildiğidir.

Bir alanda, diğer alanlarda işletim performansı pahasına bir hedefe ulaştığınızda, sonuçlar yıkıcı olabilir.

Vizyonunuzu Güçlendiren Ölçüm

Dengeli Puan Kartı mali ve mali olmayan önlemlere uygun ağırlık veren hedefler belirlemenize yardımcı olur. Bunu yaparken işletmenizi yönlendiren vizyon ve stratejilerden başlar. Bundan da, o vizyon için başarının itici güçlerini tanımlar ve ardından bu başarıya doğru ilerlemeyi ölçen hedefler geliştirir.

İyi motive edilmiş, iyi yönetilen insanlar bu hedeflere ulaşmak için çalışacaklarından dolayı, bu hedeflere odaklanarak çabalarınızı vizyonunuzun başarıyla teslim edilmesine odaklanacak şekilde ayarlamanız anlamına gelir.

“Çıkmaza Girmek” Yok

Şimdi, bu yaklaşımı kullanarak performans ölçümünde çıkmaza girmek kolay. Dengeli Puan Kartı yaklaşımının ölçümü, finans performansının dört önemli alanına, müşteri hizmetleri iyileştirme, iç iş süreçlerini düzene sokma ve yenilikçilik ve öğrenmeye sınırladığı yer budur.

Kritik Başarı Faktörleri olarak bilinen organizasyonun başarısına katkıdan bulunan kilit faktörleri belirleyerek Dengeli Puan Kartının ölçümleri gerçekten önemli konularla sınırlandırılabilir.

Ve aynı zamanda şirketiniz, departmanınız veya takımınız için gerçekten önemli olan konular rekabetçi kalır. Finansal olmayan ve finansal olmayan tedbirlerin, mali olmayan faaliyetlerin alt satırda daha az doğrudan etkisi olsa bile, bunu sağlamak için gereklidir.

Araç Nasıl Kullanılır

dengeli puan kartı

Dengeli Puan Kartı yukarıdan aşağıya çalışır. Tüm çerçeve, performansı stratejiyle uyumlu hale getirmeye bağlıdır ve strateji üstten gelmektedir: Şirketin, departmanın veya ekibin lideri olarak sizden geliyor.

Takip eden adımlar, strateji ve vizyonu belirleyen kuruluş biriminizin lideri olarak ele alınmaktadır. Bu noktadan başlayarak Dengeli Puan Kartı şu şekilde uygulanabilir:

Adım 1: Uygulamaya liderlik edin

Organizasyonunuz için strateji ile başlayın. İyi düşünülmüş, araştırılmış ve olabildiğince test edilmiş olduğundan emin olmak için gerekli zamanı alın (bu genellikle çok fazla analiz ve dikkat gerektirir). Her şey bu stratejinin sağlam ve iyi düşünülmüş olması üzerine kuruludur.

Adım 2: Değişim için Hazır Olun

Dengeli Puan Kartı yaklaşımını kullanmaya karar verdikten sonra ekibi hazırlamak ve Dengeli Puan Kartını uygulamak için süreç hakkında bilgi vermek için bir plan hazırlamanız gerekir – bu, her seviyedeki yöneticilerin çok fazla çalışmasını gerektirir.

Bundan daha fazlası, insanların performansını başarıyla ölçmek için gidiyoruz, yerinde olmak için bir “ölçme” gerekir. Bununla ilgili tüm konularla ilgili olarak da uygulanması gerekmektedir.

Adım 3: Performans ölçütleri Geliştirin

Kılavuzunuzdaki gibi toplam stratejiyi kullanarak her bir performans alanında kritik başarı faktörlerini belirleyin, ilgili amaçlar belirleyin ve ölçüm sonuçlarının yöntemlerini tanımlayın.

Performans Alanları:

  • Finansal Taraf:

Buna, stratejinizin başarılmasına yönelik ilerlemeyi ölçen ve hissedarlarınıza ihtiyaç duydukları bilgileri veren geleneksel finansal göstergeler dahildir.

  • Müşteri Tarafı:

Burada, müşterilerinizin işletmeniz hakkındaki algılamayla ilgili hedefler koyarsınız. Bunlara müşteri memnuniyeti seviyeleri, müşteri yönlendirmelerinin sayısı veya hedef piyasa yayılması gibi önlemler dahildir.

  • İç İşletme Süreçleri Bakış Açısı:

Burada, üretim, lojistik veya satış gibi ana iş süreçlerine bakıyorsunuz ve daha sonra kalite, zaman / verimlilik ve maliyet düşürme gibi hedeflerle ilgili hedefler belirliyorsunuz. Burada, iç sistemlerinizi ve işlevlerinizi geliştirmenin yollarını keşfediyorsunuz.

  • Yenilik ve Öğrenme Bakış Açısı:

Bu alanda, çalışanların gelişimi, kalıcılığı ve becerilerin geliştirilmesi ile ilgili önlemleri inceliyorsunuz. Araştırma ve geliştirme ölçümlerine da bakabilirsiniz. Buradaki odaklanmak, insan kaynağınızı en etkili biçimde kullanarak, sürekli iyileştirme ve değer yaratma üzerinedir.

Adım 4: Önlemlerin Organizasyonunuz Boyunca İletildiğinden Emin Olun

Vizyonunuza ulaşmanız, farklı insan ve grup gruplarından farklı eylemlere ihtiyaç duyar. Bu, raporlarınızın her biri için farklı derecelendirme kartları geliştirmeniz gerektiğidir ve raporlarınızın her biri kendisine rapor veren kişiler için puan kartları geliştirmelidir. Herkes kendi vizyonunuza ulaşmak için kendi yöntemleriyle çalışmak istiyorsa, puan kartları kuruluşunuzdan “dalgalanmalı”.

Bundan daha fazla olarak, performans bilgisini toplamak için gerekli sistemleri uygulamalısınız.

Bunların hepsi zaman almaktadır: Bunun olabilmesi için çok fazla zaman ayırdığınızdan ve bu strateji aktarım işlemine dikkatli bir şekilde baktığınızdan emin olun.

Adım 5: Girişimleri Planlayın

Belirli amaç ve hedefleri yerine getirdiğinizde, onlara ulaşmak için gereken girişim ve eylemleri planlıyorsunuz. Bunları tamamlamak ve planı izleyebilmeleri için takımınızı anlamaları için bunları kolaylaştırın.

Adım 6: Kontrolleri Yapın ve Değerlendirin

Dengeli puan kartını ilk kullanışınızda şansınız bazı garip davranışlar ortaya çıkabilir. Belki de belirli tedbirler yanlış yorumlanmaktadır ya da fikirler yönetim katmanları yoluyla aşağı doğru iletildiğinde hatalar ortaya çıkmaktadır.

Bundan daha fazlası, ölçüm işlemleri başarısız olabilir veya sahte sonuçlar verebilir.

Bu konulara dikkat edin ve performansı yakından takip edin ve düzeltin. Puan kartının kendisinin yanıltıcı olduğu yerlerde, uygun bir şekilde ayarlayın.

Kilit Noktalar

“Dengelenmiş İşletme Puan Kartları” fikri insanları işletmenizin amaçlarını gerçekleştirmek için yönetmek için önemli bir konudur.

“Denge”, finansal performans ölçümlerinin müşterilere, iç iş süreçlerine ve yenilikçilik ve öğrenmeye ilişkin olanlar ile uyumlaştırılmasından gelir: Finansal tedbirlerin tek başlarına başarı sağlanamayacağı gibi, diğer performans önlemlerinin hiçbiri yalın olarak alınmayacaktır.

Dengeli Puan Kartı sadece: Dengelidir. Ayrıca, stratejinizin “doğru” olduğunu ölçmese de bu stratejinin tüm operasyon alanlarında başarmak için kaydettiğiniz ilerlemeyi izlemenize ve ölçmenize yardımcı olur.

Bu stratejinin doğruluğu, liderliğin önemli bir parçasıdır – sonuçta, “yönetim doğru şeyler yapmakla, liderlik ise doğru şeyleri yapmakla ilgilidir” demektedir. Liderlik ve yönetim  farklıdır (ama aynı zamanda tamamlayıcıdır.)

Liderlik, insanları değerli bir hedefe ulaşmaya çalışmak için motive etmekle ilgilidir: Dengeli Puan Kartı, stratejinin iletilmesini yönetmektedir: Bu iki farklı yaklaşım yüksek performanslı organizasyonlarda birlikte çalışır.

 

Diğer yazılarımız için tıklayınız…

Recommended Posts

Yorumlar