Sıfır Hata

By
In Blog

Sıfır Hata

İlk Seferde Doğru Yapmak

Kaliteyi arttırmak için bu felsefeyi kullanın.

Kalite başarısızlıklarının şirketinize maliyeti ne kadar?

Kalite hataları önemli ölçüde maliyetle ilgilidir – açık olan bazı malsıfır hataiyetler para, zaman, kaynak ve itibar kaybıdır. Ve kalite hatalarını ortadan kaldıran programlar pahalı ve zaman alıcı olabilir.

Maliyeti ne olursa olsun hataları ortadan kaldırmak konusunda ısrarcı mısınız? Veya belirli ve küçük yüzdelere sahip hataları kabul edilebilir görüp bunların maliyetlerini kabul ederek devam mı etmek istiyorsunuz?

Bu konu üzerinde en etkili ifadelerden biri “sıfır hata” ifadesidir. Bu söz öbeği Philip Crosby’nin 1979 tarihli “Kalite Serbesttir” adlı kitabında belirtilmiştir.

Onun sıfatı, sıfır kusur olduğunda, kalitesiz meselelerle ilişkili hiçbir maliyet bulunmamasıydı; ve dolayısıyla kalite de özgürleşti.

Fikri Açıklamak

Sıfır hata, düşünme ve yapmanın bir yoludur; bu, hataların kabul edilemez olduğu fikrini güçlendirir ve herkes “ilk önce doğru şeyler” yapmalıdır. Buradaki fikir, sıfır hata felsefesiyle hem başarısızlığın maliyetini ortadan kaldırarak hem de müşteri memnuniyetini artırarak gelirleri artırabilir.

İpucu:

Bu doğru olsa da tüm durumlar için geçerli değildir!

“Sıfır Hata” bir felsefe, düşünme şekli veya hareket olarak ele alınmaktadır. Bu bir program veya izlenecek keskin adımlar veya kurallar değildir. Belki de sıfır hatanın bu kadar etkili olmasının nedeni tüm durumlara, işletmelere, mesleklere ve endüstrilere uyum sağlayabilmesidir.

Sıfır Hata tartışıldığı zaman akla gelen soru sıfır hatanın ulaşılabilir olup olmadığıdır. Esasen, sıfır hata ortamı benimsemek yalnızca kullanıcıları başarısızlıkla sonuçlandırabilir mi?

Sıfır hata mükemmel olmakla ilgili değildir. Sıfır hata bakış açısı değiştirmekle ilgilidir. Bunu sizden şunları isteyerek yapar:

  • Kalite sorunlarının yüksek maliyetlerini fark edin.
  • Hataların girebileceği tüm yerleri sürekli olarak düşünün.
  • Hataların olmasına neden olabilecek sistem ve süreçlerdeki hataları proaktif olarak ele alın.

Sıfır hata bir standarttır. Bu, herhangi bir sistemin, işlemin, eylemin veya sonucun analiz edilebileceği bir önlemdir. Sıfır hataların hedefi olduğunda, işin her yönü, ölçüp ölçmediğine bakılmaksızın incelenmelidir.

Kalite müdürü en baştan beri, sıfır hataların bir motivasyon programı olmadığından emin olmalıdır. Amacı tüm çalışanlara ‘sıfır hata’ kelimelerinin gerçek anlamını ve herkesin ilk seferinde doğru şeyi yapmaları gerektiği düşüncesini iletmektir.  Philip B. Crosby (McGraw-Hill Books, 1979) “Kalite Serbesttir”.

Düşündüğünüz zaman kullandığımız öğe veya hizmetler hakkında konuşurken sıfır hatayı bekliyoruz. Eğer süper yeni bir plazma TV satın alırsanız ve pikseller binlerce yanmaya başlarsa memnuniyet talep edersiniz. Arabayı fren servisi için götürdüğünüzde, tamircinin tam olarak imalatçının talimatnamede belirttiği gibi parçaları monte etmesini beklersiniz. Şahsen sizi etkilediğinde hiçbir kusur kabul edilebilir bir kusur değildir.

Öyleyse ürünü üreten veya hizmeti veren sizken “kusurların” olduğunu kabul etmek neden bu kadar kolay? Bu, kendisini gösteren ilginç ikiliktir. Sıfır hatalar, kendimiz için beklediğimiz şey ile başkaları için neleri kabul edebileceğimiz arasında çıkan anlaşmazlığı çözmenin en iyi yollarından biridir.

İpucu:

Sıfır hatayı nerede uyguladığınız konusuna dikkatli olun. Yaptığınız kritik görev veya karmaşık bir misyona katkıda bulunursanız, sıfır hata yaklaşımını benimsemeniz iyi olur, yoksa işler çabucak çözülür.

Bununla birlikte, ihtiyaç duymayan alanlarda fanatik bir sıfır hatalı yaklaşımı izlerseniz, büyük olasılıkla kaynakları harcarsınız demektir. Bu kaynaklardan en önemlisi zamandır ve burada insanlar zaman kaybına neden olan “mükemmeliyetçilikle” suçlanırlar.

Sıfır Hatayı Benimsemek

Sıfır hatayı elde etmek için adım adım talimatlar yoktur ve onlarla sonuçlanacak öğelerin sihirli bir kombinasyonu yoktur. Bununla birlikte, sıfır hata kavramını benimsemeye karar verdiğinizde bazı kılavuzlar ve teknikler kullanılmaktadır.

Yönetimi sıfır hataya kendini adamalıdır. Sıfır hata yukarıdan aşağıya yaklaşımı gerektirir: En iyi niyetli çalışanlar, bunu yapacak araçlara sahip değillerse sıfır hata sağlayamazlar.

  • Sıfır hataların, almak istediğiniz yaklaşım olduğuna karar verdiğinizde, bunun insanların iş yapma biçiminde önemli bir değişikliği temsil ettiğini kabul edin. Tanıtımları değişim yönetimi prensiplerine göre yönetin.
  • Müşterileriniz kalite açısından neler beklediğini anlayın. Önemli olduğu yerde sıfır hatayı destekleyen tasarım sistemleri, ancak son kullanıcı umursamazsa aşırı tasarım yapmayın.
  • Sıfır hata proaktif yaklaşımı gerektirir: Hataların ortaya çıkmasını beklerseniz geç kalmış olabilirsiniz.
  • Kalite geliştirme takımları oluşturun. Sıfır hata şirket kültürü ile entegre edilmelidir. Sıfır hata “burada işlerin nasıl yapıldığı” olarak kabul edilmesi gerekiyor.
  • Poka-yoke öğrenin (POH-kay YOH-kay). 1960’larda Japonya›da Shigeo Shingo tarafından icat edilen bu yöntem, “yanlışlıkla yapılan hataları önleme” ye çevirir. Bu, hataları neredeyse imkansız hale getiren sistemleri tasarlamayı vurgulayan bir yaklaşımdır ve kaçınılamıyorsa, algılanması ve ele alınması kolay bir yaklaşımdır. Sıfır hatayı uygulamak için güçlü sistemleriniz olmalıdır.
  • İlerlemenizi izleyin. Sürekli olarak geri bildirim sağlayan sistem ve yöntemleri içeren mekanizmalar oluşturun. Bu durum hatalar meydana geldiğinde hızlı bir şekilde eyleme geçmenize imkan tanır.
  • Kalite çabalarınızı ölçün. Gelişmenizi alt satırda ifade etmek önemlidir. Kuruluşunuzdaki hataların maliyetini anlamak için temel ölçümleri yapın ve bunları ortadan kaldırmada elde ettiğiniz yararları ölçebilirsiniz.
  • Performans beklentilerinizde kalite oluşturun. Takımınızın üyelerine sıfır hatayı nasıl yakalayabileceklerini düşünmelerini ve başarılı olduklarında onları ödüllendirmelerini teşvik edin.
  • Sıfır hata varmak istediğiniz yer olsa da durumların sürekli olarak değiştiğinin farkında olun. Sürekli ve bitmeyen döngüyü izleyin, değerlendirin ve ona adapte olun.

İpucu:

İşler 1979 yılından beri değişmektedir. O zamandan beri işleri bir adım ileriye taşıyan çeşitli kalite geliştirme akımları olmuştur ve bunlardan en yakın zamanlı olanı Altı Sigmadır.

Sıfır hatalar yararlı bir fikir olsa da, teslimat kalitesi bakımından piyasanızı yönlendirmek istiyorsanız günümüzde çok daha ileri gitmek zorunda kalabileceğinizi unutmayın.

Diğer yazılarımız için tıklayınız… 

Recommended Posts

Yorumlar